2013. április 1., hétfő

Ismét családi ebéd, ismét valami jópofa ajándék.


Ismét nagy családi vendégeskedés, ismét virág, ismét ajándék. 
Nem egyszerű.
Jó is legyen, személyes is, jópofa is és kedves is.

Mivel szeretek sütni, (szerintem tudok is, és még szerény is vagyok), rendszeresen olvasok gasztró blogokat. Egy ilyen blogban olvastam, karácsony körül az instant sütit. Nagyon jópofa ötletnek tartottam, hát jól megnéztem. Azóta több blogban is olvastam.
Most itt az alkalom, hogy megcsináljam!
Hát nem a gasztronómia csúcsteljesítménye, de nagyon klassz!
Igen nagy felfordulással, és  méricskéléssel jár. Ezzel együtt igen jó szórakozás.

Lássuk a receptet és az elkészítését!  A receptet és a leírást Gyömbér blogjából vettem.


Csokis-áfonyás süteménykeverék

Hozzávalók:
160 gr liszt
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
¼ tk só
90 gr zabpehely
120 gr m&m’s, smarties, vagy hasonló csokis drazsé (én cukrozott aszalt mangót tettem bele drazsé helyett)
130 gr zúzott ét- vagy tejcsokoládé 
90 gr barna cukor
90 gr fehér cukor
1 tk vaníliás cukor
50-75 gr aszalt vörösáfonya

Elkészítés:
A hozzávalókat öntsük egyenként az üvegbe, minden egyes réteget döngöljünk egyenesre egy célszerszámmal (pl. egy hosszúkás pohár talpa).

Az üveget lezárjuk. Ha még jobban fel akarjuk dobni a díszítést, a tetejére kerülhet egy csinos textildarabka. Madzaggal, szalaggal, masnival csatoljuk az üdvözlőkártyát, ezen tüntessük fel röviden az elkészítési útmutatót. 

“CSOKIS-ÁFONYÁS SÜTIKE"

Az összetevőket alaposan keverd össze, majd adj hozzá 12 dkg enyhén felolvasztott vajat és 1 felvert tojást. Gyúrd össze a masszát, formázz pingponglabda méretű golyókat. 175°-ra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 15 perc alatt süsd készre. Szép nagy kekszek lesznek, bőven hagyj helyet közöttük.


Ennyi a recept.
Egyszerűnek egyszerű, jól variálható, bármilyen finomságot, cukrozott narancshéjat, aszalt gyümölcsöt, mandulát, diót ... tehetünk bele. Amikor válogatunk az összetevők között, gondoljunk a csinosan elkülönülő rétegek színeire.

A receptet kell még szépen leírnunk, és az üveg nyakára kötnünk. 
Szép, vagy inkább stílusos papírból, esetleg textilből fedőt teszünk a tetejére.

Esetleg valami nyuszisat-csibéset-tavaszosat, mivelhogy húsvét van.
Már csak a szállítást kell megoldani.
A nyárról megmaradt levendulás csomagolópapírt iratmegsemmisítővel "megsemmisítettem". Ezzel béleltem ki a sima papírtáskát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése