2012. június 12., kedd

Kertecske- My sweet garden

Kertecske, kertecském, az én kis kertecském...

Néhány éve kiszáradt egy hatalmas öreg diófa a kertemben. Most még a szomszédom omló- bomló fészerének a falában is gyönyörködhetünk! 

Nagyon hiányzik az a fa! Az alatta tenyésző borostyánnak, páfrányoknak és meténgnek is. Simán kiégtek. 
Így a kertnek ez a része szép napos lett. Ide telepítettük a kiskertet. 
Már tavaly is gyönyörű lett a mángold és a paradicsom is. A babról és a cukkiniről nem is beszélve!

Tavaly nyár végi képek.
Idén már minden palántát én növesztettem. A magokat most is  a neten vettem.
Ezt a színes levelű és levélnyelű mángoldot évek óta keresem.
Két éve láttam Hajdúszoboszlón, tavaly Tapolcán a parkok és városi virágágyak voltak tele ültetve vele. Szentendrén a Duna-parti sétány virágládái voltak tele ültetve színes levelű mangolddal, zsályával, bordó levelű bazsalikommal. Meg az én kertecském! Idén is ültettem. És már az első adagot le is szedtem!
Május végén.
A tegnapi eső után. (2012. június 12.)





Tavaly a paradicsom palánták egy részét vettem a piacon, csak a másik felét neveltem magról. Azoknak nem is volt semmi baja! De amit vettem!!! Idén nem lesz ilyen gondom.
 Tejfölös pohárban nevelgettem, február végétől, gondosan felcímkézve. Aztán a kiültetéskor ezek valahogy összekeveredtek, lepotyogtak, eltűntek, felszívódtak. Így most csak találgathatom hogy melyik- melyik. Ez lesz a nyár meglepetése! Sokféle paradicsomra számítok.
Május végén
Egy órával ezelőtt. (2012. június 12.)
2012. június 12.

Fűszernövények, levendula, cukkini,  két sor málna és fiatal ribizlifa növekedik a kertecskében.
Az első termés!!!!!
 
És gomba!
Ezek csak illetéktelen behatolók! Kaptam néhány zsák letermett gombazsákot. Amíg a pincében vártak a sorukra vígan teremtek. Na persze nem annyit mint fénykorukban. Aztán eljött az idejük, és szétszórtam a kertecskében, be is ástam, be is locsoltam. Néhány nap múlva jelent meg az első gomba, aztán még egy, meg még egy! 

Eddig 10-12 darabot szedtem fel. De többet is találtam, amik sikeresen rejtőzködtek és elöregedtek.
De azért nekik is örültem!

A napozás hatására gyönyörű pikkelyes lett a kalapjuk. Oda lett az a szép selymes, sima fehér kalap! Szerintem így is szép. Sőt!  Így szebb!
Ez lett az idei első mangoldból. Még a tojás hiányzik róla.


2012. június 24.

Növünk, növünk, növekedünk...
Az elmúlt napok esői nagyon jót tett a kertecskémnek. Persze a gazoknak is.

Most versenyt nőnek a paradicsomokkal, cukkinivel és mangolddal.  A málna inkább bevárja a gazokat. Nem nő, nem érlel gyümölcsöt, de azért köszöni szépen jól van. A koriander feladta.
A paradicsomokon már növekszik a termés. Paradicsom nagyhatalom leszek!!!!!!!!!!
Igaz, még nem nagyon sikerült azonosítanom őket, de előbb- utóbb sikerül.
És a levendula...
2012. július 1.
A sok hajnali locsolás és a napfény megtette a magáét. Már akkorák a paradicsomok, hogy akár el is tévedhetnék köztük.

A mangoldok szép, egyenes sorait a macskák kicsit "fellazították".
 Itt látható az egyik "elkövető" napozás közben.
Itt pedig az óvintézkedés, a sorok átrendezése ellen. A frissen elvetett petrezselymet szeretném katonás sorban tartani. Eddig bevált.

A málnák itt, a paradicsomok mögött bujkálnak Szégyenükben. Hááát... van is mit szégyellniük!
2012. július 11.
Locsolok, locsolok, locsolok, locsolok.................
Sikerült néhány paradicsomot beazonosítanom.
Japanese Red Trifele paradicsom

Ez egy  sötétpiros szívalakú fajta,  extra magas hozammal.Gyümölcs súlya legalább 200 gramm, a gyümölcs nagyon lédús és ízletes, miközben húsos, kevés maggal.  Folytonnövő, 90. napra érő.
Na, most már biztos vagyok benne, hogy a fal elé kellett volna ültetni! Már most is alaposan ki kellett pányvázni.












Zapotec Pink Ribbed paradicsom
Heirloom paradicsom a zapoték indiánoktól Mexikóból. Erősen bordázott sötétpiros gyümölcs. A rakott formája miatt nagyon díszes, és tökéletes
tölteni, az íze édes, és a hozamok is jelentősek. Ez egy szokatlanfajta, valóban nagyon szép.
Valóban gyönyörű! Ugyan, nem mindent értettem ebben az ismertetésben.  Már nagyon várom, hogy beérjen!





És íme az első, már majdnem termés!
SWEET MILLION paradicsom
75. napra érő piros koktélparadicsom. Nagyon édes és ízletes. A növény sok száz termést nevel, betegségeknek ellenálló fajta.
Még egy-két nap.......


2012. július 18.
ÉS ÍME!

Tegnapelőtt reggel szedtem egy kis maroknyi paradicsomkát!!!!!!!!!!!!! Apró, gyönyörű, nagyon édes.
Azóta is reggelenként egyre többet szedek. Egyenlőre csak ez a paradicsommogyoró érik. De ebből elképesztő mennyiség van. Szó szerint roskadoznak ezek a csini kis bokrocskák.
A többi még várat magára. Na de majd akkor...

















1 megjegyzés: