2011. augusztus 5., péntek

A forgószék új ruhája










Kedvenc forgószékem bőrszövet huzata teljesen lepusztult. Maga a szék kifogástalan, de ronda és vedlik. 
Új huzatot varrtam rá. Ehhez, az évek óta rakosgatott, régi kedvenc farmereket használtam fel.


Ehhez szükség volt :
  • kiérdemesült farmer nadrágokra,
  • szivacslapra (kb. 3 cm vastag)
  • gumiszalagra, (0,5-1 cm széles)
  • cipzárra (50-60 cm-re)
  • skicc pauszra




Összeszedtem az erre szánt nadrágokat.
Szétszereltem a széket.
Kivágtam a sérült részt az ülőlapból. Skicc pauszt fektettem rá. A régi huzat varrásait átrajzoltam. Ennek alapján készítettem el az új huzat szabásmintáját.
Farmervászonnal bevont szivacslappal pótoltam a kivágott részt az ülőlapból. 
Kézzel varrtam a helyére.



A nadrágok szárából szabtam a huzat darabjait. Úgy rendeztem el, hogy a koptatott részek szépen kerüljenek egymás mellé.
Összevarrtam a részeket. Az elkészült huzatot rápróbáltam a szék ülőlapjára.
Alulra gumiházat varrtam. Erős pertlit húztam bele. Így rögzítem.
A háttámla belső részét begumiztam. 

A gumizás kicsit ráfeszíti a huzatot a támla belső ívelt részére.

A háttámla mintájára rárakosgattam a kivágott nadrág darabokat.  
 Az egymáshoz illesztett darabokat összetűzzem.


A háttámla aljába varrtam be a zipzárt, hogy fel tudjam húzni a huzatot a támlára.

Felhúztam az elkészült huzatoz a támlára.

Visszacsavaroztam a leszedett karfákat, és kész!









 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése